Styret har kalt inn til beboermøte hvor vi vil informere om pågående prosjekt som vi jobber med og hva vi kommer til å møte av utfordringer den nærmeste tida.
TELENOR er vår leverandør av TV og bredbånd. De er til stede og informerer om hva de kan tilby oss når inneværende avtale utgår om en tid. Fra mai av kommer et nytt konsept `Frihet` hvor hver beboer kan velge datamengde og de tv-kanalene man ønsker. Tilvalg av kanaler starter med en pris på 29 kr pr måned, men alle vil fortsatt få en grunnpakke så tilvalg og utvidelse er opp til hver beboer. Telenor vil etter hvert levere en ny dekoder med flere muligheter for opptak etc og en ny ruter (denne er designet av Snøhetta arkitekter).
Styret fikk mandat fra generalforsamling om å jobbe videre med nedgravde avfallskontainere. Dette har vist seg å ta lengre tid enn antatt på grunn av endret lovverk i kommunen blant annet når det gjelder helling på vei der avfallsbilene skal kjøre. Vi venter nå på godkjenning av ei tømmerute, deler av den vil gå gjennom indre område i borettslaget på grunn av endret plassering av returpunkt. Oppstart av arbeid vil starte så snart godkjenning er på plass.
Styret informerer så om det pågående arbeidet med el-bil parkering og lademuligheter. Det etterspørres hvorfor vi ikke har søkt og fått støtte i 2019 og dette kan styret bare beklage, men bekrefter at det er muligheter for å søke om støtte i 2020 og at dette er noe vi vil gjøre.
Motorvarmerne på de ordinære parkeringsplassene har veldig dårlig kapasitet og flere lurer på hvorfor de må betale for strøm som de ikke bruker. Garasjene er gamle, for små og med dårlig underlag som smuldrer opp hos flere. Gjesteparkeringa er også en utfordring hvor mange parkerer ulovlig og som om det er deres personlige leide plass.
Styret jobber med alle disse sakene, men det er flere andre store og økonomisk tunge prosjekt det er prekært at vi starter opp med. Og da må dessverre noe vike. Vi plages med gjentagende vannlekkasjer fra horisontalrør inne i mange leiligheter og lekkasjer fra topptak og dekke i 4.etasje og lekkasjer fra baldakinene over veranda. Dette er det så kostbart å flikke på at vi etter hvert må starte opp med rørfornying av innvendige rør. Dette kommer det mer og utfyldig informasjon om når vi har fått en oversikt fra entreprenør.
Vi må prosjektere en fasadeforbedring i forbindelse med vedlikehold og reparasjoner av tak og dekke siden det nærmer seg tid for utskifting av vinduer. Styret presenterer en video av et forslag til fasadeforbedring med utvidelse av verandaer hvor innglassing kan være en mulighet. Velger man innglassing vil man få  økt levealder på både vinduer og fasade. Dette er det generalforsamlingen som må avgjøre da det er et stort økonomisk løft for borettslaget. Mer informasjon vil selvfølgelig komme i forkant av dette. Vi er foreløpig bare på planleggingsstadiet og ingenting er bestemt eller utelukket.
Prosjekt rørfornying og fasade vil koste mye. Flere beboere er opptatt av om dette vil føre til en stor økning i husleia. Da kommer et eventuelt tomtesalg på banen. Velger vi å selge tomta kan man få arbeidet med rørfornying nærmest dekt uten husleieøkning. Men ved en fasadeforbedring og eventuelt innglassing av utvidede verandaer må vi ta opp lån. Sistnevnte må som tidligere nevnt godkjennes av generalforsamlingen når den tid kommer.
Velkommen til Grøtkveld i Grendahuset 16 des kl 17 -1930.

    Servering
  • Rømme/risengrynsgrøt m spekemat, saft g kaffe.
  • Musikk
  • Loddsalg ( ta gjerne med en liten gevinst)

Inngang kr 100,-

Påmelding 95939096

Velkommen til kaffe og vaffel 15. november kl 12:00 i Grendahuset.

Program:

  • Kaffe og noe å bite i
  • Info om "Hva vi gjør fremover"
  • Treff for alle som vil møtes over en kopp kaffe
  • Musikk og allsang
  • Juletreff/besøke noe sammen, f.eks tur
  • Litt bevegelse
  • Neste treff mandag 16. desember kl 17:00
  • Grøtkveld/spekemat. Påmelding tlf 959 39 096

Viser til borettslagets siste generalforsamling med informasjon om prioritering vedrørende rørfornying/rørutbytting.
Etter råd/anbefaling fra ingeniør og prosjektleder ved andre tilsvarende prosjekt ber styret i Selsbakkhøgda om at andelseiere avventer oppussing av bad/vaskerom samt kjøkken, til tilstandsrapport på vann og avløpsanlegg er avsluttet og det er tatt en beslutning på hva slags inngrep som må gjøres.


Ved lekkasjer eller utette bad må dette rapporteres inn slik at vi kan ta en befaring og beslutning på tiltak i hver enkelt sak.
Forventet oppstart av et slikt forprosjekt er overgang januar/februar 2020.


Beklager ulemper dette måtte medføre andelseiere og ber om at spørsmål ang dette rettes skriftlig til styret.


Det vil bli avholdt infomøte i borettslaget den 11.11.2019 der prosjektleder blir bedt om å stille for å svare på spørsmål vedrørende dette prosjektet.
Infomøte avholdes i grendahuset fra kl: 18.00.

Styret inviterer til beboermøte onsdag 26 februar kl.18 i Grendehuset.
Tema aktuelle saker som styret jobber med.
Send gjerne inn spørsmål på forhånd til e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Side 6 av 8