Byåsens fineste nabolag Husordensregler | Vedtekter | Kontakt oss

Vakttelefon 909 69 300

Rørfornying 2023.

 

Det er besluttet å gjennomføre rørfornying med oppstart i blokk 14 og 15 i Waldemar Aunes vei.

Oppstart vil skje på sein vinter/tidlig vår 2023.

Det vil bli innkalt til beboermøte for blokk 14 og deretter blokk 15 for nærmere informasjon der styret, TOBB og entreprenør vil være til stede for å svare på spørsmål.

Alle berørte vil få nærmere informasjon i postkassene når flere detaljer er på plass.

 

Ved spørsmål, ta kontakt med styret på mail; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Med vennlig hilsen 

Styret

Parkeringsplasser og EL


Det er stor pågang på leie av plasser, vi utvider faste plasser ved å gjøre om noen av gjesteplassene i Alette Beyers veg, og Waldemar Aunes veg 15.  

Vi er i gang med å hente inn tilbud for å få full utvidelse av EL også garasjer - målet er å være fullt utbygd i løpet av 2023.

Trondheim Parkering

Det begynner å se bra ut i våre områder, husk å registrere riktig bil i riktig sone, det er også mulig å få ekstra bruker i sone slik at det er mulig å ha 2 bilnummer som er aktiv i samme sone, dette for å unngå bøter.
Send mail til styret så fikser vi det.

Nedgraving av avfallscontainere

Har blitt rullet ut fortløpende etterhvert som de har blitt klare til bruk.

De områdene som er ferdig å klare til bruk, har mottatt en konvolutt med 2 chipper fra Trondheim Renholdsverk.
Selsbakkvegen 38 og 42 gjenstår, de blir ferdige i år. Hvis været holder seg, får vi også asfaltert de siste områdene.

Utleie av Grendehuset

Fra 1. januar blir 1 etasje av Grendahuset leid ut til restauranten Da Vinci, Umit som de fleste kjenner bor i vårt borettslag.
Det er viktig å støtte det lokale næringsliv i vårt nærområde.
Han starter å leie fra 1. januar, - hvis ombygging og det tekniske som strøm, vann og ventilasjon går knirkefritt åpener de dørene 1. februar 2023. Alle som bor i Selsbakkhøgda får nabopris 10% rabatt, alkohol er ikke inkludert i tilbudet.
Åpningstider blir man-søndag fra Kl: 13:00-22:00.
De som allerede har leid grendahuset: har blitt  tilskrevet .

  1. etasje leies ut som vanlig, der er det ingen endring.
    Grendahuset har gått med underskudd i flere år, borettslaget får en fast inntekt samt at vi bidrar til at Da Vinci blir i vårt nærmiljø.

    TOBB Nøkkelen (Unloc)

    Fra 1 januar deler vi digitale nøkler til alle beboerne, unntatt de som leier til Trondheim Kommune. de som ikke ønsker å benytte tjenesten lar bare være å installere appen.
    Vi jobber også med å få unloc koblet opp mot postkassene, vi møtte på noen utfordringer,  forhåpentlig er dette også på plass  kvartal 2023.

    Securitas

    Vi jobber med å finne riktig samarbeidspartner for vakthold og innlåsing. 

Innlåsing vil ikke være gratis fra nyåret, det vil koste kroner 1200,- og beboer blir direkte fakturert av vaktselskapet.

Min side

Alle beboere har tilgang til min side til TOBB - all informasjon blir sendt på sms eller mail, som dere har registrert på denne siden, her finner dere også datoer for kontordager og containere, søknad om fremleie, m.m.  anbefaler alle å oppdatere denne.

https://tobb.bbl.no/minside/

Vaskeplass

Vannet er nå stengt for vinteren.

Sosialt

4. Desember kl: 14.00 blir det førjulstreff for våre eldre beboere, Lilja og Anne gleder seg til å ha en trivelig dag sammen med dere.
6. desember fra kl: 17:00-19:00 er det julegrantenning, velkommen til store og små, kanskje kommer nissen.
Lekeplassene ble endelig ferdig, hurrrrraaaa, det blir offisiell åpning våren 2023, info kommer.


Kom med innspill på hva dere ønsker at vi eller dere kan arrangere, vi ønsker å skape et inkluderende og sosialt miljø for alle i borettslaget.

Ellers ønsker styret alle en fredfull og trivelig jul.
Vi ser frem til et rikt samarbeid med alle beboeren også i neste år

Mvh.
Styret.

Kontordag/avfallskontainere

Siste kontordag før ferie er førstkommende torsdag den 07. kl 18:00-19:00

Oversikt over kontor og avfallskontainere for høst 2022 ligger under oppslag på min side til TOBB.

Her finner dere også informasjon over felleskostnader, søknad om utleie, info. generalforsamlinger, innkalling og protokoller, medlemsfordeler samt mye mer.

https://tobb.bbl.no/minside/

Status Lekeplasser

Område 1. og 2. Utenfor WAV 1 – 3 blir ferdig om en uke, utgangen av uke 27.

Øvrige områder skal være ferdig innen uke 33

Trondheim Parkering

Det er viktig å registrere riktig bilnummer på faste plasser – er det flere som benytter plassen, del innlogging til SmartOblat slik at det til enhver tid er registrert riktig bil.

Styret kan ikke ettergi bøter - ta kontakt med Trondheim Parkering kundeservice 73109880 mail

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. hvis dere har spørsmål ifb. med bøter.

For tilgang til soner og gjesteparkering, langtidsparkering på gjesteparkering, send mail til styret.

Digitale nøkler

Om ikke lenge kan dere også benytte de til postkassene, nærmere beskjed kommer.

Dette har blitt populært, vil dere ha tilgang til å låse opp døren med app, send oss mail, så fikser vi dette raskt.

Vi har mottatt tilbakemelding fra de som jobber på lekeplass og Trondheim Parkering at de mottar fra noen kjeft, og kritikk, det må vi unngå, husk de som jobber utfører kun en oppgave de er satt til.

Hvis det er noe dere har på hjertet og som skal besvares, sender dere mail til styret, så tar vi det videre.

 

Dette er lagt ut tidligere, men hvis det er noen som lurer så ta kontakt med styret, så får dere svar.
 
Selsbakkhøgda benytter Trondheim Parkering.
SmartOblat benyttes til parkering i soner (faster plasser) samt tilgang til 3 gjesteplasser med 48 timers intervall - for å få tilgang til innlogging sender dere mail til styret.
 
Det er stor pågang på P-plasser derfor er det også opprettet uke / månedsintervall i Trondheim Parkering sin app som heter SmartPark.
Mot betaling kan man leie plass på gjesteplass over lengre tid. For å få tilgang til Selsbakkhøgda under parkeringsavtaler sender dere mail til styret og opplyser om deres telefonnummer så blir dere lagt til hvis det er ønskelig.
 

Informasjon juni 2022

 

Prosjekt nedgraving av avfallskonteinere

Endelig har vi gode nyheter å komme med, oppstart senest onsdag 22. juni, første prioritet er å sette i stand plen utenfor WAV13 og nedgravd avfallsløsning på østenden av bygget, framdriftsplan kommer etter hvert.

 

Informasjon fra vaktmester:

Kjellerganger og fellesareal vil bli ryddet, gjenstander som ikke hører hjemme der blir kastet.

 

Konteinere:

Konteinere vil også komme i sommer, første torsdag i måneden som alltid.

 

Securitas:

Pr. i dag koster det ingenting å få assistanse for å bli låst inn fra Securitas, fra senhøsten vil det bli en egenandel. – vi har gått igjennom rapporter og ser de fleste henvendelser er – innlåst nøkkel og batteri som må skiftes.

Under spørsmål og svar på websiden står det forklart hva man må gjør når det begynner å blinke rødt i postkassa eller dørlåsen, vedlegger link.

https://www.selsbakkhogda.no/index.php/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=117

Unlock - digital nøkkel er også et hjelpemiddel, telefonen har man som regel med seg overalt, for å få tilgang til den, send mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

https://no.unloc.app/

 

Sommerferie:

Styret tar sommerferie fra 1. juli til- midten av august.

Alle prosjekt vil fortsette og fulgt opp, mail vil bli besvart, vi har ingen styremøter i denne perioden.

Styret setter pris på å få mail i stedet for telefon i ferien.

 

Styret ønsker alle beboere en riktig fin sommer med håp om at værgudene spiller på lag.

 

Side 6 av 20