Hei 
 
Det er mye som står på agenda fremover, vi legger ut informasjon fortløpende.
Det vil også komme informasjon i postkasser på innlogging til ny parkeringsapp, presentasjon av Parsellhage osv.
 
Dugnad
Onsdag 11 mai satser vi på finvær og pynting til 17. mai – vi har søkt om tilskudd, og håper at det går gjennom, egen informasjon kommer.
 
Chip
Nøkkelchip øker til kr. 250,- for bestilling av det send mail til:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 
Digital nøkkel
Minner om at vi har inngått avtale om digital nøkkel – vi er også i dialog om å få de koblet opp mot postkassene
For tilgang send mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 
 
Mating av dyr
Det er strengt forbudt å mate dyr.
Det er for tiden en stor oppblomstring av gnagervirksomhet i BL, og vi ser at dette gjerne er i områder hvor beboere mater fugler/rådyr i nærhet av blokkene.
Vi vil minne om at rotter/mus er altetende, de formerer seg raskt, dette vil medføre at gnagere vil kunne trekke inn på altaner og i konstruksjon i bygningsmassen.
Dette anses som brudd på ordensregler og vil bli fulgt opp deretter
 
Lekeplasser
 
Nedrigging av lekeplassene vil få oppstart rett etter påske, i begynnelsen av mai starter de med å sette opp ny, apparatene er bestilt og på vei.
 
Sosial sammen
Førstkommende onsdag er det hobbykveld i grendehuset - det vil bli arrangert sosiale tiltak annenhver uke fremover, det vil komme flere spennende aktiviteter bl.a Scrabble, bingo og quiz.
 
Ellers setter vi veldig stor pris på gode innspill og nyttig informasjon, vi har søkt tilskudd på gapahuk, låsbare sykkelskur, og vi kommer til å innhente informasjon om solceller på tak.
Ha en fortsatt fin dag.
Mvh
Styret.
Til alle beboere!
 
Informasjon fra TENSIO dette gjelder Waldemar Aunes Veg 10 -15. 27. april 2022.
Brev vil også bli lagt i postkassene til de beboerne som blir berørt.
 
Tilsynsavdelingen ved Tensio TS AS, Det lokale eltilsyn (dle) har blant annet til oppgave å kontrollere elektriske anlegg i boliger og leiligheter i Trondheim. Alle boliger skal kontrolleres, og nå står en del av leilighetene i Deres borettslag for tur. Hensikten med kontrollen er å være med på å sikre at alle beboere har et sikkert elektrisk anlegg. For å sjekke dette vil vi måtte foreta noen målinger i sikringsskap, kjøkken og bad med mer. Elsikkerhetsingeniøren vil ta en titt inn på alle rom. Videre gis det sikkerhetsinformasjon om riktig bruk og vedlikehold av elektrisk anlegg og utstyr. Kontrollen koster ingen ting for beboerne. Alle elsikkerhetsingeniører vil uoppfordret legitimere seg.
Onsdag 27.04.22 tar vi en kontroll i Deres bolig. Hvis noen har spesielle ønsker angående kontrolltidspunkt, kan dette avtales med oss på forhånd på tlf. 73994503. De som vi ikke rekker å kontakte denne dagen vil få en kontroll på et senere tidspunkt. Kontrollen vil bli utført i tidsrommet 08.00 - 16.00.
Skulle det være spørsmål knyttet til ovennevnte kontroll, så hører vi gjerne fra dere.
 
Med vennlig hilsen
Sivert Syrstad
Avdelingssjef Tilsynsavdeling
Tensio TS AS

Det er varslet Ordinær Generalforsamling for Selsbakkhøgda Borettslag i mai 2022.

I denne forbindelse ber valgkommiteen om at kandidater som ønsker styreverv kontakter oss pr. e-post innen 20. mars. 

 

E-posten må inneholde:

  • noen ord om deg
  • din motivasjon for styrearbeidet
  • kort CV

Vi vil invitere alle som melder seg til et kort intervju.

 

E-post sendes til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Dagens styre:

Anniken Thomsen Tvervåg - styreleder, ikke på valg

Kristin Gautvik - styremedlem, ikke på valg

Kristian Malmedal Bersvendsen - styremedlem, ikke på valg

Hanne Hagen - styremedlem, på valg for to år

Torgrim Eggen - styremedlem, på valg for to år

 

Varamedlemmer:

Anne Kristin Skar Vigtil - på valg for ett år

Lilja Kristiansdottir - på valg for ett år

 

Valgkommite:

Hanne Elisabeth Strøm - på valg for ett år

Kjersti Heggdal - på valg for ett år

Asbjørn Bakås - på valg for ett år

Harald Reitan - på valg for ett år

Mari Dyrset - på valg for ett år

 

 

Med vennlig hilsen

 

Valgkommiteen i Selsbakkhøgda Borettslag

Da har vi gleden av å melde at alle EL stolper som er etablert i område Waldemar Aunes veg 1 og 15, Selsbakkveien 38 og 46 nå er aktiv.

Vaktmester Øyvind har merket de fleste stolper, hvis det er noen som ennå ikke er merket, ta kontakt med styret på mail, så får du riktig nummer.

Alle parkeringsplasser som har fått en EL stolpe har fått nye nummer, dette endrer vi i styret, dere trenger ikke å tenke på dette.

Dere kan bestille abonnement elektronisk på denne linken, husk å velge riktig område

https://portal.ohmiacharging.no/ordering

 

Skifte av parkeringsselskap

Vi har signert ny avtale med Trondheim Parkering, oppstart 1 mai. Det var flere grunner for at vi gikk for et nytt selskap blant annet:

  • De har kontor i Trondheim
  • De vil patruljere på de faste plassene
  • Det vil bli mulig å stå på gjesteparkering som nå, inntil 48 timer. Samtidig kan man leie plass på gjesteparkering, intervall uke / måned.
  • For betaling benytter man samme app som man ellers bruker for å parkere i Trondheim (smartpark)

All informasjon om nytt parkeringsselskap vil bli distribuert i postkassene med brukerveiledning, samt at vi vil sette av tid til opplæring i grendehuset.

 

Mvh.

Styret

Kjære beboere
Det er mye misnøye med Parkzone, vi ser at det er noen som har fått parkeringsbot når de har gjort alt riktig, når det skjer er det viktig at dere sender mail til styret, med bilde av bot og skjermdump at dere har registrert bilen i appen, det er først da vi kan ta kontakt med Parkzone.
 
Ser også at det er noen som skriver at de får feil skjermbilde, og ikke klarer å registrere, det er litt vanskelig å gi noen gode svar på det.
Men når det skjer, og før dere parkerer så må dere sende oss en tilbakemelding slik at det ikke blir bot.
 
Når alt dette er sagt har styret innhentet tilbud fra flere aktører, og det ser ut som vi har landet på et selskap som kan tilby kundetjeneste både på telefon og kontor som er i byen.
Når og hvis det blir dem så kommer vi til å ha over flere dager supporthjelp i Grendahuset.
Når det gjelder de som ikke har smart telefon skal vi bistå og hjelpe, det trenger ikke dere å tenke så mye på.
 
Parsellhage
 
I går var det et informasjonsmøte om oppstart av parsell, dette er ikke i regi av styret.
Det ble opprettet en arbeidsgruppe som skal jobbe videre med parsell.
Dette innlegget blir også postet på Websiden, de som er interessert i å være med eller ønsker informasjon, kan sende en mail til styret, så videreformidler vi.
Om det blir parsellhage i Selsbakkhøgda vedtas på Generalforsamling, dette er en berikelse og en merverdi for oss, en stor honnør til de som har startet jobben med å utrede.
 
Håper dette var oppklarende.
 
Mvh
Styret

Side 6 av 18