Oppstart er allerede i uke 18 - det blir en myk start, for å komme inn i systemet vil Trondheim Parkering ikke gi ut bøter før uke 17. 23 mai. 

I neste uke kommer Trondheim Parkering til å skifte ut alle skilt fra Parkzone, det blir satt opp nye skilt som er gjeldende for vår nye samarbeidspartner.

3 og 4 mai konvertere Trondheim Parkering alle mailadresser som dere har registrert via min side til TOBB.

Når dere er registrert vil det komme mail om nnlogging med brukernavn og passord.

De som ikke har registrert mailadresser eller vil benytte en annen må sende mail til styret innen mandag 2 mai. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Det er viktig at vi bruker mailadresser i den nye løsningen, man kan også lage bruker via telefon, men da har man ikke mulighet til å endre passord.

  1. mai vil vi i styret ta opplæring/bistå i grendehuset mellom kl 12:00 - 14:00 og 16:00 – 18:00, det er kontordag på torsdag da er vi også tilgjengelig.

Betaling for å stå på gjesteparkering over lengre tid:

Trondheim Parkering har Appen som heter Smart Park som de fleste kjenner til fra før, det er samme app som benyttes for parkering i Trondheim.

Nederst til høyre i appen er det et valg som heter parkeringsavtaler – her vil Selsbakkhøgda Borettslag komme opp som valg – der kan du fra neste uke registrere parkering av bil i et intervall uke kroner 75,- / måned kroner 250,-.

Fast parkering samt 3 gjesteplasser

Smartoblat – faste parkeringsplasser er nå delt opp i soner, dette for å hindre feilparkeringer og for å få kontroll og god oversikt over områdene. Det vil si, at hvis dere ikke registrerer riktig bilmerke på deres betalt plass, vil dette føre til bot.

Dere vil i neste uke motta mail fra Trondheim Parkering med brukernavn og passord, dette er ikke en app, men dere kan legge siden til hjemskjermen, da fungerer den som en app – denne informasjon blir lagt ut på våre hjemmesider, den kommer også på mail i dag til dere som har registrert mailadresse, der vedlegges brukermanual på hvordan dere legger Smartoblat på hjemskjerm, og hvordan dere registrerer bilnummer både på fast plass og gjester.

Mvh.

Styret.

Hei 

Den er åpnet og klar til bruk 

Mvh

Styret 

Til alle beboere!
 
Informasjon fra TENSIO dette gjelder Waldemar Aunes Veg 10 -15. 27. april 2022.
Brev vil også bli lagt i postkassene til de beboerne som blir berørt.
 
Tilsynsavdelingen ved Tensio TS AS, Det lokale eltilsyn (dle) har blant annet til oppgave å kontrollere elektriske anlegg i boliger og leiligheter i Trondheim. Alle boliger skal kontrolleres, og nå står en del av leilighetene i Deres borettslag for tur. Hensikten med kontrollen er å være med på å sikre at alle beboere har et sikkert elektrisk anlegg. For å sjekke dette vil vi måtte foreta noen målinger i sikringsskap, kjøkken og bad med mer. Elsikkerhetsingeniøren vil ta en titt inn på alle rom. Videre gis det sikkerhetsinformasjon om riktig bruk og vedlikehold av elektrisk anlegg og utstyr. Kontrollen koster ingen ting for beboerne. Alle elsikkerhetsingeniører vil uoppfordret legitimere seg.
Onsdag 27.04.22 tar vi en kontroll i Deres bolig. Hvis noen har spesielle ønsker angående kontrolltidspunkt, kan dette avtales med oss på forhånd på tlf. 73994503. De som vi ikke rekker å kontakte denne dagen vil få en kontroll på et senere tidspunkt. Kontrollen vil bli utført i tidsrommet 08.00 - 16.00.
Skulle det være spørsmål knyttet til ovennevnte kontroll, så hører vi gjerne fra dere.
 
Med vennlig hilsen
Sivert Syrstad
Avdelingssjef Tilsynsavdeling
Tensio TS AS
Hei 
 
Det er mye som står på agenda fremover, vi legger ut informasjon fortløpende.
Det vil også komme informasjon i postkasser på innlogging til ny parkeringsapp, presentasjon av Parsellhage osv.
 
Dugnad
Onsdag 11 mai satser vi på finvær og pynting til 17. mai – vi har søkt om tilskudd, og håper at det går gjennom, egen informasjon kommer.
 
Chip
Nøkkelchip øker til kr. 250,- for bestilling av det send mail til:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 
Digital nøkkel
Minner om at vi har inngått avtale om digital nøkkel – vi er også i dialog om å få de koblet opp mot postkassene
For tilgang send mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 
 
Mating av dyr
Det er strengt forbudt å mate dyr.
Det er for tiden en stor oppblomstring av gnagervirksomhet i BL, og vi ser at dette gjerne er i områder hvor beboere mater fugler/rådyr i nærhet av blokkene.
Vi vil minne om at rotter/mus er altetende, de formerer seg raskt, dette vil medføre at gnagere vil kunne trekke inn på altaner og i konstruksjon i bygningsmassen.
Dette anses som brudd på ordensregler og vil bli fulgt opp deretter
 
Lekeplasser
 
Nedrigging av lekeplassene vil få oppstart rett etter påske, i begynnelsen av mai starter de med å sette opp ny, apparatene er bestilt og på vei.
 
Sosial sammen
Førstkommende onsdag er det hobbykveld i grendehuset - det vil bli arrangert sosiale tiltak annenhver uke fremover, det vil komme flere spennende aktiviteter bl.a Scrabble, bingo og quiz.
 
Ellers setter vi veldig stor pris på gode innspill og nyttig informasjon, vi har søkt tilskudd på gapahuk, låsbare sykkelskur, og vi kommer til å innhente informasjon om solceller på tak.
Ha en fortsatt fin dag.
Mvh
Styret.

Da har vi gleden av å melde at alle EL stolper som er etablert i område Waldemar Aunes veg 1 og 15, Selsbakkveien 38 og 46 nå er aktiv.

Vaktmester Øyvind har merket de fleste stolper, hvis det er noen som ennå ikke er merket, ta kontakt med styret på mail, så får du riktig nummer.

Alle parkeringsplasser som har fått en EL stolpe har fått nye nummer, dette endrer vi i styret, dere trenger ikke å tenke på dette.

Dere kan bestille abonnement elektronisk på denne linken, husk å velge riktig område

https://portal.ohmiacharging.no/ordering

 

Skifte av parkeringsselskap

Vi har signert ny avtale med Trondheim Parkering, oppstart 1 mai. Det var flere grunner for at vi gikk for et nytt selskap blant annet:

  • De har kontor i Trondheim
  • De vil patruljere på de faste plassene
  • Det vil bli mulig å stå på gjesteparkering som nå, inntil 48 timer. Samtidig kan man leie plass på gjesteparkering, intervall uke / måned.
  • For betaling benytter man samme app som man ellers bruker for å parkere i Trondheim (smartpark)

All informasjon om nytt parkeringsselskap vil bli distribuert i postkassene med brukerveiledning, samt at vi vil sette av tid til opplæring i grendehuset.

 

Mvh.

Styret

Side 2 av 14